Friday, August 16, 2013

pendapat aku semate2,ada kaitan nge yg hidup dan xdok kaitan nge yg mati,huhu

   hahaha,lame x ngepost,kali ni nok kongsikn satu perkare,sbnarnye jika kite rase diri kite jauh tersasar dr Allah dan rase susah nak pth blk,kite kene lwn perasaan tu,kalau ader azam yg kuat,insya-Allah,Allah akan bntu kite,

kenape tibe2 aku post bende ni kali ni?sbb nye x blh kate lar tp alhamdulillah kesedaran tlh dtg,mmg berat utk lakukannya,tp ingat Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang,Allah pasti bantu kite

next thing,aku nok ckp psal remaja perempuan lah khasnye,kalu bkak fb leni,brpe peratus je yg ambik tau psal saudare seislam kite yg sdg perang leni,yg lain sibuk dgn perasaan masing2,nok berkasih2 bagai

weh,tlglar,mmg bende tu fitrah tp x perlu larb nok luah sumenyer dlm fb tu,sume org blh bace kot,laki puan blh lake,x malu ke,itulah akibatnye kalu perasaan malu tu smakin menipis dlm diri kta,

ni x,time blajo tu jgok nok malunye,haishhh,tuntut ilmu tu kot,pening2

cadangan aku lar,ape kater kalu korang sume transfer cinta dan perasaan kasih korang kpd jantina lain tu kpd cinta dan kasih kite kpd Allah dan islam,xde salahnye,malah lbh besar ganjaran pahalanya,

nak kate,aku smpai tahap tu plawok lar,tp aper kater kalu kiter berusaha same2 utk tahap tu,aku ni saje je nok peringat ke kwn2 aku,xkan kiter nok brubah sorang diri je,yg lain kter tinggalkn,kalu gtu aper gnanye kwn kan?

lgpun kter kene sling mempringati antara satu same lain


peace no war.

4 comments:

  1. mantop ya habibi. toyyib. ana setujuu. :')

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. asal nak sentap...kalu kiter lakukn yg btul,insya-Allah x sentap,huhu,lgpun,kiter kene slalu ingat mengingati,kalu qlah lalai,meira ingatkn lar...

      Delete